HATA MESAJLARI

  • DYS'de haftaiçi öğle arasında (12:00-13:30) güncelleme işlemleri yapılabildiğinden, bu saatlerde erişim sorunları (404, 503 hata sayfaları) yaşanabilir. Bu sayfaların çıktığı durumlarda 15 dk. sonra yeniden erişim yapılabilir.
  • BAD REQUEST hata sayfası alındığı durumlarda kullanılan browserın cache (geçmiş) verileri temizlenerek, yeniden giriş yapılabilir. 
  • Sistem girişlerinde INTERNET BANKACILIĞI veya MOBİL İMZA kullanıldığında, "E-Devlet üzerinden login işlemi başarısız" hatası alınabilir.
DİKKAT EDİLECEK HUSUSLAR
 
  • Sisteme erişimde Internet Explorer kullanılmamalı, Chrome / Edge / Firefox browserlarından biri tercih edilmeli ve e-devlet şifresi ile giriş yapılmalıdır.
  • E-imza ile sisteme giriş yapılmak istenirse, e-devlet sitesine e-imza ile giriş yapılıp, site üzerinden DYS uygulaması seçilmelidir.
  • Kullanılan browserın geçmiş (cache) verilerinin belli aralıklarla temizlenmesi ve en az 1600x900 ekran çözünürlüğü tercih edilmesi önerilmektedir.
  • Yararlanıcıların DYS üzerinden başvuru iletebilmesi için sistemde tanımlı olmaları ve kendileri adına işlemleri yapacak olan kullanıcıları yetkilendirmeleri zorunludur.
  • Başvurudan önce MERSİS'te yer alan bilgilerin (VKN, adres, telefon, ortaklık, temsilci listesi, sektör, NACE) kontrol edilerek güncellenmesi gerekmektedir.
  • İmza Sirkülerinin süresi dolduğunda, kullanıcı görevleri pasife çekilmektedir. Aktifleştirilmesi için güncel belgelerin (Sirküler, EK A/B/C) ibrazı gerekir. Belgelerin güncelliğin takip sorumluluğu yararlanıcılara aittir.

BAŞVURU SÜREÇLERİ

  • Süreçler DYS üzerinden takip edilmeli, ayrıca bildirim yapılmamalıdır.
  • Belirtilmesinde fayda görülen bir bilgi yoksa, başvurulara yazışma (dilekçe) eklenmesi zorunlu değildir. 
  • Taslaklar otomatik olarak kaydedilmektedir. Taslaklara ve gönderilen başvurulara, sol ana menüde yer alan Başvuru Listem sayfasından erişim sağlanabilir.
  • Aşaması YENİ olan kayıtlar, ilgili birime iletilmiş demektir. Dosya incelemeye alındığında aşaması İNCELEMEDE olarak değişecektir. Eğer sizden bir eksik istenirse aşaması EKSİK BEKLEYEN olacaktır.
  • Gönderilen başvuru üzerinde düzenleme yapılamaz! Düzenleme için incelemeci birimin dosyayı eksik talebiyle iletmesi gerekir.
  • EKSİK BELGE talebinde sadece dosyadaki belge alanlarında, EKSİK BİLGİ VE BELGE talebinde ise tüm dosyada düzenleme yapabilirsiniz. Eksik açıklaması başvurunun Yazışmalar listesinde yer almaktadır.
  • Eksikler mevzuatta tanımlı süreler içinde tamamlanarak Gönder butonuna tıklanmalıdır. Eksiklerin girilmiş olması tek başına bildirim niteliği taşımaz, mutlaka tekrar gönderilmelidir.
 

Detaylı bilgi ve kılavuzlar için:

https://www.ticaret.gov.tr/destekler/destek-yonetim-sistemi-dys